|
برگزاری کنفرانس علمی دانش افزایی مهارت های شناختی و ارتباطی
اولین جلسه از سلسله دوره های دانش افزایی مهارت های شناختی و ارتباطی جهت افزایش رضایت مندی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران در تاریخ 9 بهمن ماه 1402 از ساعت 13 الی 15 با حضور و خوش آمدگویی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران آقای دکتر قاضی زاده هاشمی برگزار خواهد شد. جامعه هدف اصلی این دوره ها که بصورت مجازی برگزار می گردد کلیه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد اما شرکت در آن برای عموم آزاد می باشد. این آموزش ها شامل خودآگاهی، همدلی، حل مسئله، تفکر خلاق، مهارت تفکر نقادانه، دوره های کاهش اضطراب، مدیریت هیجانات و خشم و مهارت های شناختی می باشد که در نهایت می تواند علاوه بر کمک به کارکنان جهت بهبود مهارت های زندگی و کاهش فرسودگی شغلی در افزایش رضایت مندی ایثارگران عزیز مثمر ثمر باشد. این جلسات بصورت 2 هفته یکبار برگزار می گردد و در پایان به شرکت کنندگان گواهی معتبر حضور در دوره اهدا می گردد.
ضمنا این برنامه دارای امتیاز باز آموزی برای گروه مشمولان مذکور در سامانه آموزش مداوم جامعه پزشکی با شناسه 209620 میباشد و ثبت نام در آن رایگان است.
لازم بذکر است گواهی شرکت در برنامه برای همکاران بنیاد که در سایت پژوهشکده ثبت نام نموده باشند صادر خواهد شد.
آدرس کلاس: https://lms.classway.ir/isaar
زمان فعال سازی روز دوشنبه 1402/11/09 از ساعت 12
جلسه هم اندیشی راه اندازی خطوط صدای مشاور(هات لاین) با حضور مدیر کل دفتر مددکاری و مشاوره جناب آقای دکتر بزرگی، مدیر کل مراجعات و پاسخگویی ایثارگران جناب آقای افجه ای، نماینده مرکز حراست جناب آقای رجبی، نماینده اداره کل بازرسی، ارزیابی عملکرد، رسیدگی به شکایات و پاسخگویی جناب آقای یزدانی، نماینده معاونت سلامت و توانمند سازی اجتماعی جناب آقای سیانی، معاون بهداشت و درمان شهرستانهای استان تهران خانم دکتر قاسمی، نماینده مرکز آمار و فناوری اطلاعات جناب آقای قاسمی، سرپرست پژوهشکده مهندسی وعلوم پزشکی جانبازان پرفسورگرجی و جمعی از مدیران و کارشناسان در تاریخ 17دی ماه درسالن شهید رهنمون پژوهشکده مهندسی وعلوم پزشکی جانبازان از ساعت 10 تا ظهر12 برگزار گردید.
در این جلسه ضمن معرفی طرح مذکور توسط پژوهشکده، مدعوین و مدیران ارشد بنیاد شهید وامور ایثارگران دیدگاه و نظرات خود را در خصوص اهمیت انجام این پروژه که با سابقه چندین ساله از سوی مرکز هاتف وحوزه مددکاری به اشکال دیگری صورت میگرفت به بحث و تبادل نظر گذاشتند.
جناب آقای دکترگرجی سرپرست پژوهشکده به ضرورت انجام این طرح با توجه به تاکید و درخواست ریاست عالی سازمان اشاره داشتند و با ذکر اثر بخشی آن در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مدیریت بحران، از نمونههای اجرا شده در سایر سازمانها مواردی را ذکر کردند.
در پایان تاکید شد این طرح تحت نظارت پژوهشکده به صورت پایلوت درشهرستانهای استان تهران برگزار شود. همچنین پیشنهاد شد مرکز تلفن پژوهشکده به جهت بستر مناسب و آماده دراختیار عوامل اجرایی (روانشناسان و مشاوران) صدای مشاور قرارگیرد.